thailand eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu thailand eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu

thailand eerste week

Door: lynndebrabandere

Blijf op de hoogte en volg lynn

17 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo,
Ik heb besloten om mijn blog op een andere internetpagina te maken. Deze moet normaal duidelijker zijn en hier zou ik normaal ook meer foto’s moeten kunnen opzetten. ( valt nog te bezien in theorie natuurlijk, ben niet bepaald een pc wonder..)
Dus de laatste dagen heb ik afscheid genomen van ons dorpje, Madikeri, en ben ik via Hong kong naar Thailand gevlogen. Mijn dankbetuigingen aan dragonair, u was extreem aangenaam om mee te vliegen. Dit dan voornamelijk omdat ik drie plaatsen voor mij alleen had want door het eten kwam het absoluut niet.. . . nadat ik ben aangekomen in Bangkok, moest ik nog twee uur met de bus naar mijn nieuwe tijdelijke woonplaats, Sangburi genaamd. Ook een klein dorpje maar zo anders dan Madikeri, het werd al snel duidelijk dat India nog veel werk heeft qua ontwikkeling en het dichten van de kloof tussen arm en rijk. Wat ze alletwee wel gemeenschappelijk hebben is de hoeveelheid wegen ze zijn aan het aanleggen. Je zou bijna denken dat er gemeenteverkiezingen op komst zijn maar dat is blijkbaar een Belgisch fenomeen…
Madikeri was warm overdag en koel tijdens de nacht, best aangenaam om te slapen dus. Hier echter is het in de dag schroeiend heet en s’avonds gewoon heet. Met als gevolg dat ik er nu al uitzie alsof ik twee maanden heb meegedaan aan expeditie robinson. Elke mug die hier vliegt, vindt het blijkbaar nodig om een hapje uit mij te nemen en mijn haar heeft vrijwillig beslist om de vorm van dreadlocks aan te nemen. ( en jawel mama, ik ken het principe van een borstel :)). Verder deel ik een kamer met twee meisjes van België, zodat we onze eigen taal op de kamer kunnen spreken. Ik moet ze precies toch wel eens het verschil uitleggen tussen Vlaanderen en Wallonië… de koude douche deel ik blijkbaar ook met een roze salamander, proper beestje zullen we maar denken ..
Gisteren heb ik mijn verjaardag gevierd met een emmer cocktail, en dit voor de schappelijke prijs van één euro… en mijn kamergenootjes hadden taart voorzien en heel de hoop vrijwilligers laten zingen, dat dus best wel leuk was.
Deze week is het introductieweek en gisteren zijn we naar ons dorpje gewandeld en hebben we een aantal tempels bezocht en wat geleerd over plaatselijke gebruiken. Zo is het hier dus niet dat ze onnoemelijk veel tijd en geld steken in het maken van een brievenbus dat eruit ziet als een huis, maar is het dus effectief een huis in miniformaat voor de geesten zodat die niet in het huis moeten zijn en dus ook niet voor slechte dingen kunnen zorgen.
Vandaag zijn we ook nog aantal tempels gaan bezoeken en heb ik op een veel te schattige olifant gezeten. En die luisteren dus echt beter dan de meeste honden… Verder heb ik ook een of ander boeddhistisch ritueel gedaan voor boeddha zodat deze mijn toekomst voor dit jaar kon voorspellen. Je moest bidden en schudden met aantal stokken met nummer op en de eerste die eruit viel, was dan je geluksnummer tesamen met een tekstje. En v oor een keer wil ik best bijgelovig zijn want best een goed tekstje:
Wishes will be fulfilled. Enjoyable life throughout the year. Far from needy circumstances. Even if encounters trouble, well wishers give help. Likely to find a nice mate who could become a good match. Have meeting in fellowship. Outstanding debts are refundable. Patient absolutely recovers. Win victory over enemy. Overall, this one is favourable.
Dat is dus absoluut niet slecht, dus nu zijn we eventjes bijgelovig. Ik zou nog veel meer kunnen zeggen maar ik moet hier een stuk of honderd muggen gaan doodkwakken. Dus tot de volgende.
xx

  • 17 Januari 2012 - 17:20

    Michael:

    Ik wil ook een olifant! kun je die niet opsturen? het klinkt allemaal weer heel leuk (behalve de muggen). Nog veel plezier daar en tot lees.
    xx

  • 17 Januari 2012 - 18:20

    Doortje:

    Weet je mijn opdracht nog: Zoek op elke plaats waar je komt iets roos! Missie geslaagd ;)

  • 17 Januari 2012 - 20:43

    Mama:

    Mooi geschreven, Lynn. Het gaat daar allemaal wel goed, lees ik. (behalve die last van de muggen hé)
    Je hebt daar weer veel moois kunnen bewonderen. Een fijne ontvangst ook door de kinderen, met muziek en dans. En dat allemaal op je 25e verjaardag, wauw!
    Foto's waren ook knap, de foto zo dicht bij die olifant was wel tof. Nu mocht je op zo'n olifant rijden, over enkele weken mag je die grote dieren voederen en wassen, ben benieuwd!!
    hou je goed,
    xjes
    mama

  • 18 Januari 2012 - 06:07

    Nonkel Peter:

    allez , is daar ook weer goed , altijd wel plezant om iets te horen , amuseer u daar nog en veel succes daar . PS. nog eens een gelukkige verjaardag hé x

  • 18 Januari 2012 - 14:48

    Tante Lydia:

    Schattig jij met dat olifantje, mooie foto's Lynn, prachtige natuur en indrukwekkende gebouwen, heel leuk dat we dat allemaal kunnen opvolgen!
    Kou zal je het daar niet hebben hé en als je klaar bent met de muggen dood te kwakken...tot je volgende verslag!!!
    Dikke kus en hou je goed!

  • 18 Januari 2012 - 14:48

    Tante Lydia:

    Schattig jij met dat olifantje, mooie foto's Lynn, prachtige natuur en indrukwekkende gebouwen, heel leuk dat we dat allemaal kunnen opvolgen!
    Kou zal je het daar niet hebben hé en als je klaar bent met de muggen dood te kwakken...tot je volgende verslag!!!
    Dikke kus en hou je goed!

  • 18 Januari 2012 - 17:43

    Rudi ;Carrefour Lint:

    Hey Lynn, ik moest wel even op je site komen kijken, je mama kan maar niet zwijgen over je reisverhalen. Telkens als ze komt winkelen staan we zoals gewoonlijk een hele tijd te babbelen, maar nu gaat het steeds over jou. Het ziet er allemaal heel tof uit en het zal zeker heel leerrijk zijn en je zult wel ervaringen opdoen die je de rest van je leven zal meenemen. Ik wens je nog veel plezier en ja, ook nog een late gelukkige verjaardag. Hou je goed, Rudi

  • 24 Januari 2012 - 13:03

    Jang-Hee:

    Hey meid,
    Eindelijk weer internet na 5 weken :-)
    Ik zie dat je het al heel goed hebt gehad tot hier toe :)
    Heb de foto's gezien en er zijn er echt heel leuke bij! Het ziet er naar uit dat je het wel naar je zin hebt daar!
    Wel grappig dat je spontaan dreadlocks begint te ontwikkelen :p Werkt het serum niet goed daar? ;-)
    Ik hoop dat als je terug komt niet helemaal bent opgegeten door de muggen...
    Die olifant waar je op zat, leek me in de eerste instantie niet echt haha eerder eentje van plastiek, maar dat blijkt het dan toch niet te zijn.
    Wel tof dat je je verjaardag daar leuk hebt kunnen vieren!! Als je terugkomt gaan we het zowieso ook nog eens vieren he :)
    Ik ga zeker en vast nog veel lezen over je reis avonturen
    dikke zoenen en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

thailand

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2012

thai boksen en olifanten

22 Januari 2012

Bangkok

17 Januari 2012

thailand eerste week
lynn

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 29562

Voorgaande reizen:

19 December 2011 - 09 September 2012

sevenheaven

15 Juli 2012 - 09 September 2012

guatemala

21 April 2012 - 14 Juli 2012

USA

22 Maart 2012 - 21 April 2012

Kiwi

11 Februari 2012 - 22 Maart 2012

Down under

15 Januari 2012 - 11 Februari 2012

thailand

Landen bezocht: