Bangkok - Reisverslag uit Singburi, Thailand van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Singburi, Thailand van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: lynndebrabandere

Blijf op de hoogte en volg lynn

22 Januari 2012 | Thailand, Singburi

Hallo iedereen,
Ik verblijf momenteel nog steeds in twin house, in sing buri. En is hier een komen en gaan van mensen. En op dit moment is de kans groot dat ik eerder Zweeds leer dan Thais..Verder had ik deze week introductieweek en woensdag was een ontspannend dagje. Eerst hadden we Thaise les en voor mij is het gewoon Chinees. Wel grappig, als zweden willen zeggen dat ze het niet verstaan, gebruiken ze de uitdrukking: it’s all flemisch for me…. Na de poging om ons basic Thai aan te leren , hadden we kookles. Kleine hint aan mensen die dat ook willen proberen: als ze zeggen, gebruik nu twee chilipepers: NIET DOEN!! Halve is echt meer dan genoeg. Nu pikantheid is echt relatief na een maand Indiaans eten. In de namiddag zijn we naar een zwembad gezeten en simpelweg in de zon gelegen en erna gaan eten in een restaurant aan het water. Ongelofelijk mooi, jammer wel dat muggen en water goede vriendjes zijn. Donderdag zijn we naar een plaatselijke school geweest en de kindjes zijn daar echt aandoenlijk. Allemaal in hun uniform en sokjes want het is de gewoonte hier om je schoenen uit te doen als je een gebouw binnengaat. De leerkrachten zijn wel tevreden met vrijwilligers die Engelse les geven want binnen drie jaar wordt er zuid Aziatische unie opgestart en de mensen hier hebben schrik dat hun arbeidsmogelijkheden erop achteruit gaan doordat de grenzen worden opengesteld en mensen met beter Engels hun werk ‘stelen’. We hebben ook veel tempels gezien met liggende, zittende en staande Boeddha’s. heb er nu echt wel genoeg gezien… het is wel interessant om de monniken te zien en hun gewoonten. Wel belangrijk om respect te tonen en uit de weg te gaan als ze voorbij komen. Als vrouw mag je ze ook niet aankijken dus voornamelijk hide of the monk spelletjes spelen. We zijn ook naar een apen tempel geweest en daar was het kiezen tussen besprongen worden door apen of binnen schuilen tussen de ratten en vleermuizen…
Dit weekend ben ik naar bangkok geweest. Dit is maar twee uurtjes met de bus. We verbleven daar in de buurt van khaosan road. Dit is een artistiek gedeelte van bangkok met voornamelijk rugzak toeristen. Een kamer huren is daar best gemakkelijk en voordelig. En dit weekend was echt genieten met een overload aan thaise massages. Best decadent en ik zou zeggen ontspannend maar soms was het gewoonweg pijnlijk. In de avond gingen we naar happy bar, een raggae bar met zalige muziek en leuke mensen. Dut was het zowat. Deze week heb ik thai boksen waarvoor ik op een onmenselijk uur moet opstaan. Ben benieuwd…

xxgroetjes

  • 22 Januari 2012 - 13:55

    Mama:

    Een goed gevulde week was dat hé.
    Ook heel gevarieerd, dus wel tof, leerrijk, ontspannend, ...
    Zo gaan de weken wel snel vooruit. (voor jou toch)
    Verzorg je beten van die vervelende muggen maar goed, best ni teveel krabben. Mooie foto's ook! Lieve, schattige kindjes op school of lijkt dat alleen maar zo? haha
    Vroeg uit de veren morgen en goe 'boksen' :-)
    Dikke xxx
    mama

  • 22 Januari 2012 - 16:58

    Hilde :

    Amai die mensen gaan verschieten morgen , ze gaan denken "ga dat fijn,smal ding boksen " Ik kan ze niet verwittigen maar ik wil wel hun gezicht zien als dat pittig Lynneke boven komt ik ben direkt fan van u . Onze Yente zei hier al ik leer binnen kort niet alleen mexicaans eten maar nu ga ik kunnen vragen of ze Thai's wilt maken voor mij ,hij ziet het al helemaal zitten . Dikke kus van ons x

  • 22 Januari 2012 - 16:58

    Hilde :

    Amai die mensen gaan verschieten morgen , ze gaan denken "ga dat fijn,smal ding boksen " Ik kan ze niet verwittigen maar ik wil wel hun gezicht zien als dat pittig Lynneke boven komt ik ben direkt fan van u . Onze Yente zei hier al ik leer binnen kort niet alleen mexicaans eten maar nu ga ik kunnen vragen of ze Thai's wilt maken voor mij ,hij ziet het al helemaal zitten . Dikke kus van ons x

  • 22 Januari 2012 - 20:20

    Lies Verschaeren:

    Amai, eindelijk ontdekt hoe die blog hier werkt. hihi. en jij zegt dat je niet zo goed met pc bent.... Dan moet je mij hier eeIns bezig zien! :-)
    In elk geval... ik blijf je blog volgen... leuke verhalen, zeer mooie foto's.
    Dikke kussen uit Herentals!


  • 23 Januari 2012 - 18:40

    Valerie Van India:

    Hey,
    amai kzen wel jaloers eigelijk ask da zien!
    Alle dan komt u muggenetje daar wel vanpas e hihi ..
    En mijn woefje was er ni bij op de luchthave:-(, ma hij herkende mij nog wel toen dak thuis was :-)
    En geniet vant weer daar, as ge is wa tijd hebt stuurt de zon dan is op want ik bevries ier ze pff..
    Amuzeert u daar nog goe e!!
    Xxx

  • 24 Januari 2012 - 13:07

    Jang-Hee:

    Haha leuk thai boksen! Ik ben benieuwd hoe het is gegaan!!
    Btw voor welke keuze ben je gegaan: bepsrongen worden door de apen of voor de ratten en de vleermuizen? Beide niet echt leuke keuzes :p
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

thailand

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2012

thai boksen en olifanten

22 Januari 2012

Bangkok

17 Januari 2012

thailand eerste week
lynn

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 29591

Voorgaande reizen:

19 December 2011 - 09 September 2012

sevenheaven

15 Juli 2012 - 09 September 2012

guatemala

21 April 2012 - 14 Juli 2012

USA

22 Maart 2012 - 21 April 2012

Kiwi

11 Februari 2012 - 22 Maart 2012

Down under

15 Januari 2012 - 11 Februari 2012

thailand

Landen bezocht: