thai boksen en olifanten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu thai boksen en olifanten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu

thai boksen en olifanten

Door: lynndebrabandere

Blijf op de hoogte en volg lynn

03 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Hoi hoi , toch maar eventjes benadrukken dat sommige mensen zich nu bevinden in een plek waar het veertig graden kouder is dan hier :p (excuses excuses maar kon het toch niet laten op een kleine koude steek te geven :p )
Dus deze blog ga in het teken zijn van getallenleer aangezien ik volgende week ga lesgeven. (owkee Engelse les heeft niet veel te maken met getallen maar negeer dat klein detail dan maar…)
Dus:
- Raadseltje: zijn er meer 7/11 winkels in Thailand of meer foto’s van de koning?
- Antwoord: geen flauw idee maar kleine sprong naar gesprekstof over Amerikanisering en patriottisme indien er ergens een genante stilte valt…
- Verder is onze salamanderpopulatie in de badkamer gestegen van één naar vier. (zichtbare salamanders wel te verstaan..)
- Aantal blauwe ledematen van het thai boksen (drie: en dan vooral mijn rechterarm en been)
- Aantal muggenbeten: ontelbaar
- Aantal olifanten in het kamp: 13 plus één over twee maand
- Aantal eieren per week dat ik eet: minimum 10 (lang leve vlees-verbanning zeker…)
- Aantal verdiepingen in het hotel waar Priscilla en ik verbleven om haar 18 de verjaardag te vieren : 81 ( vertaling: verbazingwekkend zicht)
Vorige week ben ik dus gaan thai boksen. We waren met vier en moesten echt te vroeg opstaan. Het is te zeggen, naar westerse standaarden. Om vijf uur wordt er muziek door de luidsprekers gespeeld die verspreid staan over heel het straat gevolgd door een debat en praatprogramma. (kleine veronderstelling aangezien mijn Thai nog steeds ondermaats is..) onze trainer heeft zijn bokszaal over zijn huis waar hij met zijn vrouw en drie kinderen woont. Die logischerwijze hun eerste boksbewegingen leren voor ze kunnen stappen… ( niet dat er een druk op hun schouders ligt ofzo..)
We begonnen met een opwarming van sit-ups , gewichtheffen en touwtje springen. ( echt geen flauw idee waarom ik dat ooit leuk vond als zesjarige want dat is echt megavermoeiend en elke keer als je fout zit, is het precies een zweepslag dat je krijgt. Toch leuk om u eigen te straffen… daarna hadden we twee uurtjes trainen gevolgd door een ontbijt bestaande uit ei, rijst en kip. (dit werd dan herhaal tijdens de lunch en avondeten, mjam rijst…). Daar heb ik ook één van de mooiste souvenirs ooit gekregen, namelijk mijn thai boxing short waar mijn land, naam, naam van trainer en naam van papa in het thai vermeld worden. ( en jawel heb gevraagd of de vertaling juist was. Kwestie van niet te eindigen met weet ik veel wat lelijk vloekwoord op mijn short….) voor de rest ben ik eigenlijk redelijk passief geweest als we niet aan het trainen waren en ben ik gaan slapen om negen uur om mij dan de volgende dag vroeg uit mijn bed te laten vallen. Nogal veel last van spierpijn maar voelde wel goed om nog eens te sporten. In het weekend ben ik naar Bangkok geweest om Priscilla haar achttiende verjaardag te vieren. We verbleven in het hoogste hotel van Thailand en de kamer was echt zalig met de meest fantastische douche. Echt een warme waterval. Deze week zijn we dan vier uur naar wangthong gereden om een weekje door te brengen met olifanten. We verbleven in een rieten hutje met veel te grote spinnen en ratten als kamergenoten. Was zo blij dat ik kon schuilen in mijn muggennet. Nooit gedacht dat gordijn met mini gaatjes mij zo’n veilig gevoel konden bezorgen…
In het olifantenpark zijn dertien olifanten. Ze zijn elf jaar geleden begonnen met het redden van olifanten die werden misbruikt. Ondertussen hebben ze al acht kleintjes gekregen en is er eentje nog op komst. En er zit echt wel waarheid in de gezegde dat gaat over het hebben van een olifantenhuid. Die voelen echt niets en voelen aan als een schuurborstel met grote haren op. Echt grappig. We hebben ze mogen wassen met een tuinslang,, tot ze dorst kregen want dan stopten ze de tuinslang in hun mond… we hebben er mee gespeeld en ze mogen eten geven. Echt een fantastische ervaring. Dit kwam natuurlijk tegen een bepaalde prijs, namelijk het slapen in een rieten hut. En zoals altijd is er altijd wel een favoriet en voor mij was dat Wangthong. Met andere woorden, ik lag bij dat beestje compleet onder de sloef waardoor ze al het eten kreeg.

Tot de volgende ,

groetjes

  • 03 Februari 2012 - 12:17

    Tante Maria:

    amaai lynn je doet dat daar goed zene maar 10 eieren per week is wel erg veel en dan die muggen om zot van te worden maar allee het zijn geen kakkerlakken die zijn zeker griezelig
    op hoeveelste verdieping heb je geslapen in dat hoogste hotel ? hoop dat je alles plezant vind en dat het zo blijft dikke knuffel

  • 03 Februari 2012 - 13:25

    Valerie:

    Hey, amai kzen zooo jaloers op u en ikke ma bevrieze ier!!!
    Da zie der allemaal echt geweldig uit, kzou graag ook ooit is doen, behalve dan de thai boksen want kdenk dak dan volledig blauw gaan zien!!
    Doe da nog goe daar en als ge zin heb ge moogt me altijd is bellen e ;-) xxx

  • 03 Februari 2012 - 13:27

    Valerie:

    En trouwens 10 eieren valt nog mee ze, kheb da ook in India gehad da we zoveel ate mja.. da was veel lekkerder as ons groente pap e hihi.. x

  • 03 Februari 2012 - 15:36

    Caroline:

    Amai meid, klinkt weer allemaal fantastisch!! en ja hoor wij zitten hier in de sneeuw bij -10 :-)
    geniet er nog van! dikke kus

  • 03 Februari 2012 - 18:52

    Mama:

    Fijne tekst Lynn, leest vlotjes. Alles leuk verwoord. Oei, ben precies een opstel aan het beoordelen (weer juf zeker?) Ja, zoals je zelf al zei: een hele belevenis alweer, zowel de sport als bij de olifanten. Mooie foto's, maar bij grote spinnen, ratten, ... zou ik niet durven/kunnen/willen slapen, zelfs niet met een dun net. (vol gaatjes dan nog wel) haha
    dikke xxx van mama en dikke xxx van ons Tessa

  • 04 Februari 2012 - 08:59

    Mama:

    O Lynn, da videoke van die 2 olifantjes is zo mooi, die kleinste wil daar echt opkruipen, maar het lukt hem/haar niet, zelfs niet met poep (kont) in de lucht ... Ons Tessa vond het ook prachtig en ze gaat het laten zien in Pegode.

  • 05 Februari 2012 - 09:40

    Tante Lydia:

    Je hebt er een dikke vriend bij, je lieveling( Wangthong ), schattig, jij met die olifantjes...en een sportieve Lynn" geef er maar een lap op meisje "!
    Seg en stuur maar wat warm weer naar hier hé...dikke,dikke kus .

  • 05 Februari 2012 - 19:06

    Tante Rita:

    Hoi, Lynneke,
    Spannende verhalen die we te lezen krijgen. Hier amuseert ge u wel denk ik. Die kleine olifantjes zijn echt schattig om te vertroetelen maar die andere grote... Het zit er bijna op daar in Thailand hé. En dan weer op naar het volgend avontuur. Bij ons hier in de thuishaven verloopt alles gewoon rustig door. De kou en de sneeuw is dan weer een grote spelbreker. Ik heb met ons 2 kleine deugnieten in het park met de slee de (grote berg) gaan afglijden maar hiervoor was er te weinig sneeuw. Maar ze hebben er wel van genoten.
    Alhoewel ons Rietje echt niet tegen de kou kan. Als zij ooit op reis kan vertrekken zal er altijd de zon moeten bij zijn, denk ik.Geniet nog van die laatste week en terwijl onze Dennis een jaartje ouder zal worden, pak jij weer je valiesje in voor de volgende stap. Ik geef je nig dikke kussen van ons allemaal mee. xxxxxx

  • 06 Februari 2012 - 18:45

    Winnie:

    Zo een olifantje zou ik ook wel eens willen aaien over zijn flapoortjes!
    En op die stoere short ben ik uiteraard ook jaloers, maar dat spreekt voor zich ;-) lijkt me iets mooi voor op het strand van Blankenberge!
    Hier is het ondertussen inderdaad KEIkoud, misschien zelfs een elfstedentocht dit jaar...wie weet...
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

thailand

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2012

thai boksen en olifanten

22 Januari 2012

Bangkok

17 Januari 2012

thailand eerste week
lynn

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 985
Totaal aantal bezoekers 29585

Voorgaande reizen:

19 December 2011 - 09 September 2012

sevenheaven

15 Juli 2012 - 09 September 2012

guatemala

21 April 2012 - 14 Juli 2012

USA

22 Maart 2012 - 21 April 2012

Kiwi

11 Februari 2012 - 22 Maart 2012

Down under

15 Januari 2012 - 11 Februari 2012

thailand

Landen bezocht: