Australian open - Reisverslag uit Sydney, Australië van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu Australian open - Reisverslag uit Sydney, Australië van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu

Australian open

Door: lynndebrabandere

Blijf op de hoogte en volg lynn

16 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hallo eventjes weg geweest maar het is me toch gelukt om nog eens een blog te plaatsen . En neen dit komt niet omdat het hier ongelooflijk druk en leuk is maar omdat de dame van  as adventure gelogen heeft. Ze zei namelijk dat de converter die ik gekocht heb voor alles geldt. Wel alles buiten mijn computer dus... Maar wat is er dus nog gebeurd. Wel mijn laatste Thaise week bestond uit het geven van Engelse les. Kort samengevat: het les geven laat ik over aan mijn mama en verder hebben ze hier nog een lange weg af te leggen. De leerkracht Engels heeft Engels gestudeerd en ik ben er bijna zeker van dat het bij Jean Marie Pfaff was.. We hebben les gegeven rond het lezen van de tijd, het opnoemen van vrijetijdsbesteding , trekking. Het laatste moest begrijpend lezen zijn maar aangezien het begrijpende deel niet echt een succes was, zijn Cecile en ik maar over gegaan tot het spelen van spelletjes.. Wat ook hallucinant was, was het gegeven dat de kinderen opgeleid worden tot papegaaien aangezien er zelfs een klas was die het Engelse alfabet niet kenden. Wel dan zit je beetje vast.. De kindjes Zijn wel ongelooflijk vriendelijk , te samen met de gehele bevolking eigenlijk! Wel grappig om te zien dat alle jongens verlegen zijn en afstand houden en de meisjes rond je nek vliegen :)   Samengevat was het wel een interessante ervaring en leuk om te doen! Op zaterdag ben ik dan tegen de middag met de bus naar Bangkok vertrokken om daar de skytrain te nemen en compleet bezweet backpacker- stijl ( rugzak van voor en vanachter en hopen dat dat voor evengewicht zorgt .. ) aan te komen in de vlieghaven . Heel de nacht gevlogen, best leuke vlucht als je naast toffe mensen zit en niet naast een persoon met overgewicht , dubieuze lichaamsgeur, snurkend en met een baby in de arm ofzo.. Deze keer had ik dus geluk!! Nadien heb ik redelijk snel mijn hostel gevonden. Het ziet er dus naar uit dat ik toch enige vorm van geografisch inzicht heb. Wel mijn hostelkamer deel ik met vier mannen en drie vrouwen en doet mij ontzettend denken aan mijn studententijd. Staat dus voor het horen van alles door geen privacy en dunne muren , douchen die best meevallen als je ze niet in detail bekijkt en eten van je dat gestolen wordt uit ijskast. Veel locals ga
 ik hier niet ontmoeten aangezien het hier vol steekt met Duitsers. Echt je zou toch ooit eens denken dat die hun land gaat leeglopen ..  En grappige anekdote : was aan het praten met een Duitser die absoluut niet wist dat er ' dutch' gesproken wordt en België..  Een beetje kennis over je buurlanden is toch niet veel gevraagd.. Nu het kan nog erger aangezien een Amerikaanse er vanuit ging dat elke Duitser een nazi liefhebber is... Van een belediging gesproken . Maar het is echt wel opvallend hoe weinig de reizigers hier iets van elkaars land afweten. Wel dank u Belgisch onderwijssysteem want ik sta er dan echt nog goed voor! Ow en mama ik sta bijna op het randje om Vlaamse kost te missen aangezien ik hier alleen brood uit pak eet met kaas uit plastiekje , dat absoluut niet uit kaas bestaat en noodles. Verder heb ik Sydney wat verkend met gratis gids en eerste indruk: veel te dure stad met verschillende soorten bouwstijlen die ze zo wat van iedereen gestolen hebben aangezien ze geen eigen cultuur hebben en alles ouder dan tien jaar hier precies al als historisch bezien wordt. nu niet alles negatief want s' avonds heeft de stad wel gezellige sfeer en harbour bridge en opera house mooi verlicht. Nog iets positief: ik kan met gemak zeggen dat ik hier nooit zat ga zijn want ik ga eerder blut dan zat zijn... (plus hun buitenlands bier is Heineken bah) zo dit is het tot hier toe. Vrijdag begin ik aan ecoproject en hopelijk zie ik dan wat mooie natuur! Oh en blijkbaar hebben jullie de koudste winter en ik de slechtste zomer! Regen en koud dus hopelijk kan ik nog naar bondi en manly gaan voor ik vertrek! Bye mates !! 

  • 16 Februari 2012 - 08:31

    Winnie:

    Lol, Australië heeft precies nog niet echt een verpletterende indruk nagelaten...denk niet dat ik een stad zou bezoeken omwille van de mooie verlichting ;-) en kaas uit pakjes?! Ik dacht dat die Aussies een hele dag achter hun BBQ stonden op het strand of heeft de televisie ons weer iets wijsgemaakt? Ik zal in ieder geval duimen voor een mooiere (en warmere) verderzetting van de reis "Down under" (blijft toch dubbelzinnig ;-) ik wacht wel op het volgende stadium van de opwarming van de aarde en doe dan wel een eco-project in het zoniënwoud moehahaha xxx

  • 16 Februari 2012 - 19:01

    Mama:

    Tof om te lezen dat je 't lesgeven aan mij overlaat. Die leerkracht Engels was dus even erg dan jouw leerkracht Frans op RPH. (weet je nog?) Wat 'het vinden van de weg' betreft, daar ben jij dan weer veel beter in dan ik hè (gelukkig kreeg ik een gps voor mijn verjaardag) Haha ik wist wel dat je mijn rode kool met worst, boontjes, bloemkool, ... nog zou missen. Straf hè! Ik hoop dat het project zal meevallen en dat ik mss snel nog eens kan skypen met je. Doe het verder maar heel goe daar. Het is wel raar thuis zonder jou en ja ons Tessa en ik, we missen je wel. Dikke xxx van ons allebei!
    We zien je graag! xke

  • 18 Februari 2012 - 21:37

    Hilde:

    Amai ik had ook een ander beeld van Australie . Je gaat u olifantjes nog missen . Ik hoop dat de natuur er wel adembenemend gaat zijn want daar alleen zou ik al naar ginder willen gaan . Lieve schat we love you é xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down under

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2012

Farming and surfing

24 Februari 2012

Tidbinbilla

16 Februari 2012

Australian open
lynn

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 29566

Voorgaande reizen:

19 December 2011 - 09 September 2012

sevenheaven

15 Juli 2012 - 09 September 2012

guatemala

21 April 2012 - 14 Juli 2012

USA

22 Maart 2012 - 21 April 2012

Kiwi

11 Februari 2012 - 22 Maart 2012

Down under

15 Januari 2012 - 11 Februari 2012

thailand

Landen bezocht: