Farming and surfing - Reisverslag uit , van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu Farming and surfing - Reisverslag uit , van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu

Farming and surfing

Door: lynndebrabandere

Blijf op de hoogte en volg lynn

14 Maart 2012 | ,

Hoi hoi dus laten we nog eens starten met een aantal opmerkingen en ontdekkingen.. Bijvoorbeeld het blond gehalte van mijn haar . Toch wel een bewijs dat ik effectief op plekken zit waar zon en zout water aanwezig zijn. Wat minder aanwezig is zijn rugspieren . Heb echt teveel gerief bij. Zal het maar steken op een vrouwelijk trekje en hopen dat ik lockers vind om dingen te droppen. Verder gaat mijn Nederlands er op achteruit aangezien Belgen hier schaars zijn. Dit dus als excuus moesten er dt fouten in mijn blog staan .. Ten slotte Michael Jackson was niet zo uniek als we dachten . Na twee weken voornamelijk met Japanse mensen op te trekken , kan ik toch wel zeggen dat de verkoop van witmakende crème het onmogelijk slecht kan doen.. Grappig zicht dat ik in mijn bikini op strand lig omringd door mensen met winterkleren  als bescherming tegen zon... Niet te min zal het antropologisch wel een interessante verklaring hebben.  Aanvullend zonnecreme echt wel een must, dat gat in de ozonlaag = geen mythe! Ten slotte hoe leren we hier flexibel zijn ? Wel zit half het land onder water en evacueer een deel van new south Wales ..  Dus ik ben van Canberra naar Newcastle verhuisd. Een stad dat voornamelijk overleefd van de mijnindustrie en surfers. Er zijn hier drie prachtige stranden die ik uiteraard allemaal heb uitgetest! Onze conservation volunteer acties vonden de eerste week plaats in de kooragang wetlands. Daar vooral voor baby boompjes gezorgd. Ook bij  blackbutt reserve. Nu geen idee wie die naam heeft bedacht maar komt blijkbaar van een boomsoort. Volgende vraag logischerwijs wie geeft die naam in godsnaam aan een boom.. Nu daar zijn vooral vogels in gevangenschap en koala's . En een hilarische wombat! Beestje is opgevoed door mensen en is nu verslaafd aan interactie en stalt elke mens die hij ziet.. Te schattig! Tweede week deelden we huis met zestien in het weekend . Complete sociale hel! Oké wat overdreven maar toch . Probeer maar is plek in de badkamer te pakken te krijgen! Dan laatste week met onze groep naar lake glenbawn verhuisd. We verblijven is een center parcs achtige plek. Verschil wildwaterbaan is een gigantisch meer geworden en kinderboerderij vertaald zich in het zien van kangoeroes door u slaapkamer raam. En prachtig zicht. Onze teamleider is enorme van van gezond organisch biologisch kweek het zelf eten. Mijn lichaam heeft zich nog nooit zo gezond gevoeld. ( bruin rood gehalte van mijn huid niet meegerekend..) . Ik ga volgende week nog aantal dagjes naar Melbourne en dan vertrek ik al weer naar de volgende locatie: nieuw Zeeland !!! Twee weken conservation en twee weken rondtrekken. Xoxo

• 14 Maart 2012 - 20:02

Mama:

Weer een knap verslag, Lynn! (maar ja ... vond toch wat schrijffoutjes :-) zenne) Maar in de klas let ik bij 'opstel' ook vooral op de inhoud hoor, haha!
    Wat een mooie tijd beleef jij toch, denk ik, hoop ik. Foto's waren ook prachtig en eindelijk stond je er zelf ook eens bij op. Het doet me denken aan papa, hij trok ook veel reisfoto's van allerlei 'zichten' , maar weinig gezichten.
    Geniet maar goed van alles, doe overal je best en vooral ... wees voorzichtig!
    Ik zie je graag en mis je wel! Dikke xxx van je mama, je bompa en van ons Tessa.