Brooming and trailing - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu Brooming and trailing - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu

Brooming and trailing

Door: Lynndebrabandere

Blijf op de hoogte en volg lynn

25 April 2012 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Hey dus mijn laatste dagen in nieuw Zeeland waren best goed en zoals te verwachten: prachtig! Laatste dag in queenstown gaan kayakken . Zoo leuk en dan vooral omdat er geen zuchtje wind was en het water fungeerde als een spiegel .. Dit was waarschijnlijk een van de mooiste plekken die ik tot hier toe al gezien heb. Vervolgens weer uren op de bus hangen, liggen , kruipen. Elke positie om verveling regen te gaan en beenkramp te vermijden . En dan aangekomen in Franz Josef . Mini dorpje met gletsjers en logischerwijs bergen . Hier ging ik normaal wandelen op de gletsjer maar global warming is blijkbaar toch geen verzinsel want de gletsjer was de dag ervoor ingestort ... Zover dus de tip dat het loont om op voorhand dingen te boeken... Maar echt de leukste dingen gebeuren spontaan! Dus dan maar sociaal gezicht opgezet en met anderen gaan wandelen en heb me toch nog echt geamuseerd . Dan weer tien uur op bus om zo aan te komen in Nelson . Beter bekend als de plek waar de zon altijd schijnt! Prachtige waterkant, zeehonden, jungle! Dan was het tijd om weer afscheid te nemen en richting santa Cruz Californië ! Massieve jetlag!! Logisch als je het kort op elkaar ochtend ziet worden en je al twee nachten niet geslapen had.. Maar zoveel mensen en nieuwe dingen dat je vergeet moe te zijn. Tot je beseft dat dingen onthouden niet meer echt gaat, je eruit zien alsof je drie
Dagen straight  world of warcraft hebt gespeeld en je zonder enige reden je eigen naam vergeet. ( en jawel overdrijf hier misschien een beetje..) dus ons huis bevind zich op broadway en wordt roterend gedeeld met meer dan zestig mensen tussen twintig en dertig jaar ongeveer. Zo merkwaardig dat de meeste ouder dan 21 zijn, heb daar echt geen verklaring voor.. Knipoog.. Heel gezellig, privacy is echter een vaag concept geworden te samen met diepe slaap. Echter blij dat ik in californië zit, waarschijnlijk een van de meest openminded staten. Aangekomen drie uur durende security meeting gehad en onze tent gekregen. Wordt nog grappig aangezien mijn laatste  zet zelf je tent op camping trip dateer van rock Werchter jaren geleden en ik sindsdien een tent gebruik dat je in de lucht gooit en klaar is Kees .. Verder zijn onze grootste vijanden poison
Oak ( een irritante plant die
Bijna overal is, uitslag veroorzaakt en Enorm vee jeukt ) en teken. Beren en mountain lions ook maar wel als je die ziet, wel moet ik geen tekening bij maken.. We doen hier verschillende projecten . Sommige een week andere meerdere weken achter elkaar. Soms moeten we eerst 16 kilometer met al ons gerief wandelen om dan aan
Onze werkplek en kampeerplek aan te komen. Leuk detail douches en toiletten zijn dan toch niet nodig. Nu niet slecht voor teambuilding.. Er is dan absoluut geen gene meer in de groep. Nu deze week had onze 'crew' geluk. We werkten een week in de red Woods op mount hermon. Vooral trail maintenance en immense struiken verwijderen met wortel en al. We verbleven In een of ander christelijk kamp mar we hadden een bed , een kussen en lekker eten. Ik versta volledig waarom Amerikanen niet de dunste mensen zijn. Ze hebben geen eetcultuur maar hun comfort food is best te pruimen! Tot de volgende! Xx

• 28 April 2012 - 02:44

Valerie Van India:

Hey, amaaai kzen zo jaloers op u, gij zij nog altijd aant geniete van u vakantie en ik zen ondertussen nacht aant doen pff..!
    Kzen wel al 2 maanden aant werken dus de centjes komen eindelijk binnen. De foto's moet thuis wel bezien want de pc is ier beveiligd verdomme!
    Tzie der allemaal echt zalig uit en khoop da ge ni te veel ziek zij enzo. Kga toch nog is peinze ofk ook ni zo'n rondreis ga doen...
    Allé kga nogis toeren om te zien of ze ier allemaal schoon in hun beddeke liggen mo kbetwijfel het...
    Seg doe da nog goe en as ge thuis zei binnen een aantal maanden dan laate ma iet wete dan kunne we is afspreke en kunne nog meer vertelle over al u reizen.
    xxx doei

• 30 April 2012 - 20:49

Tante Rita:

Amaai Lynneke, de verhalen worden echt spannender. Nu is het pecies wel meer trek en sleurwerk dat je moet doen. En dan slapen in een tent zonder badkamer .. Maar als je dan een bigmac hamburger krijgt, maakt dat wel veel goed hoor ik. Bij je thuiskomst zullen we met z'n allen naar de Quick gaan eten zene. Nieuws van het thuisfront : Bompa zijn verjaardagsbrunch was voor hem echt een succes. Hij heeft er echt van genoten tussen zijn familie. We zijn er tot na 18u gebleven en daarna is hij met nonke lHarry en mij nog naar de receptie van de turnkring geweest. Daar is hij als echte anciens van het eerste uur op het podium geroepen voor een foto. Zondag was het dan het feestje van ons Rietje bij ons in Lint want onze Dennis en Astrid zijn buiten aan hun huis met de verbouwingen bezig zodat daar buiten komen minder veilig is voor de kids momenteel. Weeral een drukke maar plezante bijeenkomst.Ondertussen zijn we in lang weekend want morgen is het 1 mei en moesten we vandaag (maandag) niet werken. Het zonneke was vandaag eindelijk ook van de partij maar voor de rest laat dat weer hier echt te wensen over. Deze week gaat bompa bij mama en Tessa eten maar vandaag stond hij wel bij ons aan de deur. Maar we hebben hem zachtjes de deur gewezen en terug doorgestuurd naar de Kerkhofweg.
    Volgend weekend is het de 3-daagse van de voetbal. Weten we weeral waar naar toe gaan zeker?? Onze Loewie wil volgend seizoen (als hij 5 is) graag in Lint (de voetbal van bompa Louis)komen voetballen. Dus moeten we zeker gaan ontbijten zondag en daarna naar die kleinste schotterkes gaan kijken natuurlijk. Voor ons Rietje zullen we gekleurde pluimpjes meedoen dan kan zij hoofdcheerleader worden.
    Lynneke, het gaat je weer goed af ginder ver.. Geniet, amuseer je , wees voorzichtig en doe dat daar nog goed hé. Dikke kussen van ons allemaal. xxx