Fencing deadbubble en snowy tent - Reisverslag uit Susanville, Verenigde Staten van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu Fencing deadbubble en snowy tent - Reisverslag uit Susanville, Verenigde Staten van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu

Fencing deadbubble en snowy tent

Door: Lynndebrabandere

Blijf op de hoogte en volg lynn

25 Mei 2012 | Verenigde Staten, Susanville

Hallo weer eventjes geleden maar ik ben dus nog steeds in de states en meer bepaald in california. Wel iedereen heeft waarschijnlijk een bepaald beeld boor zich . Meer bepaald zon, strand, goed weer en bekende acteurs en wie weer zelfs Arnold Schwarzenegger als gouverneur . Wel.. Ik zit hier in de high desert tien uur van santa Cruz en we zijn net niet ingesneeuwd !!! Wel hangt er vanaf hoe lang mijn tent de hoeveelheid sneeuw kan dragen .. Maar eerst een aantal kanttekeningen. Een ik ben er mij van bewust dat mijn blogs meerdere spelling - en grammatica fouten bevatten maar wel het ken mij niet zoveel schelen . Ik denk hier nog stop in het Engels en mijn Nederlands gaat er jammer genoeg op achteruit ,  verder heb ik de tijd niet om
Mijn blog na te lezen en ten slotte schrijf ik deze
Blog op een mini iPod dus de
Toetsen zijn extreem klein niet dat dat een excuus
Is. Nu dit gezegd zijnde de laatste weken zijn echt al wel leuk geweest maar zo anders dan mijn andere conservatie projecten. Zo is california zo anders dan wat je leest of op tv ziet. En jawel dit klinkt echt als een naïeve toerist maar
Had echt geen idee dat hier zo eenverscheidenheid aan landschap was. Het gaat van woestijn naar jungle
Naar berglandschap en zo verder. Oh andere opmerking dit ding maakt hoofdletters waar het niet
Moet dus niet mijn schuld. Verder zijn er een aantal woorden waar ik totaal de vertaling niet van weet dus dit
Is een gemengde blog... Mijn. Tweede project vond plaats in pinnacles, twee uur van  ban santa cruz. Over het werk kan ik extreem kort zijn , wel het was onkruid elimineren. Extreem saai maar blijkbaar belangrijk. We hebben daar wel veel wildlife gezien : condors, aasgieren, hummingbirds, woodpeckers, muizen, raccoons, chipmunks en koeien. In het weekend naar het verjaardagsfeestje van een trailworker geweest . En het kon niet meer Amerikaans zijn: buiten rond een kampvuur, trucks, beerpong, hoefijzer gooien en jawel hele kalkoenen frituren! Dat echt wel verrassend goed is. De volgende dag ben ik gaan klimmen
En heb eindelijk geleerd om iemand te zekeren. Nu mijn hoogtevrees is nog niet verbeterd maar negeer het in zoverre dat dat mogelijk is... Na deze twee weken hadden we een weekend vrij in santa Cruz . Dus voornamelijk met een hele hoop in het ace huis verblijven, iets drinken en naar het strand gaan. Wel een heel
Leuke plek maar surrealistisch . heel relaxed, enorm veel
Vriendelijke daklozen en nog meer hippies. Jammer
Genoeg niet altijd veilig. Een vrouw is neergestoken in onze straat en ze is gestorven in de armen van een ace member die haar wou helpen. Ace is onze organisatie: american conservation volunteers . De volgende maandag zijn we naar cooncamp vertokken. Elf uur rijden. We verblijven hier op iemand zijn terrein en hebben gelukkig een kampvuur en een dak in het geval onze tent niet waterdicht is. We
Weken hier van zeven tot halfzes  met als gevolg dat niemand is staat is om lang op te blijven dus acht uur is
Echt wel slaaptijd! We moeten hier een omheining bouwen om vee buiten te houden en de wetlands te beschermen. De fence is echter enorm en we moeten echt van nul beginnen! Dus korte les : eerst moeten we met een gps bepalen wat onze grenslijnen zijn en deze liggen een paar mijl uit elkaar. Vervolgens moeten we gaten maken voor de
Braces. Deze moeten 28 inches diep zijn en worden
Met een rock bar uit gegraven. Vervolgens braces plaatsen en uitmeten en beton gieten. Dan wire kruisen over de braces dan t post plaatsen en dan de wire en barb wire. Dus echt een hele onderneming. Heel leuk maar zwaar de weekenden zijn ook leuk. Zaterdag gaan schieten met echte geweren , een aantal van de tweede wereld oorlog. Erna naar een meer gegaan en de volgende dag naar mount lassen geweest. Voornamelijk in de sneeuw gespeeld terwijl we zomer kleren aanhadden . Ow elke keer moeten we een aantal uur rijden want we zitten hier echt in de middle of nowhere! Dus echt uren country music, begin echt een fan te worden. Dus om af te sluiten: het sneeuwt hier!! En moet sebiet in mijn tent gaan slapen! Xx haha en toch eventjes vermelden dat het hier compleet basic is: we hebben 1 douche beurt per week, 1 t shirt en trui voor drie weken en wel de natuur is u toilet... Misschien toch terug wel wat manieren leren wanneer ik terug kom... X









  • 25 Mei 2012 - 22:19

    Mama:

    Amai Lynn, wat beleef jij toch allemaal? Ik kan toch uit je tekst opmaken dat je gelukkig bent en dat alles goed verloopt. En je trekt goed je plan en ja ... je gebruikt veel Engelse woorden en ja ... je schrijft veel fouten. (ik vind dat wél erger dan jij zenne, maar trek het je niet aan hè) Ik Ben (oeps! een hoofdletter, sorry hihi) al heel blij weer iets te horen (lezen) van jou. Toen ik dit las, zag ik plots dat je 'op skype' was. Eindelijk kon ik je stem nog eens horen en kon ik je nog eens zien en .. ik ben nu gerustgesteld, want je klonk optimistisch en je 'straalde'. Dat deed me wel deugd. Zorg maar dat die omheining goed in orde komt en dat al het onkruid verdwenen is. Hopelijk heb je het niet te koud 's nachts. Hier bij ons is het nu heel mooi weer. (eindelijk!) Nu kunnen we genieten van het zonnetje. Nog flink werken en je goed amuseren met de anderen. Ik zie je graag! Ik denk heel vaak aan jou, maar ik weet nu dat alles heel goed gaat met je, houden zo! Dikke xxx van ons Tessa en van mij. Ook heel heel veel groetjes van den bompa. Dikke knuffel van je mama! xke

  • 29 Mei 2012 - 05:43

    Brawers Hilde :

    Dat is daar percies weer keiiii leuk en hard werken . Wij hebben hier al enkele verjaardags feestjes achter de rug en met zwembad weer dus eigenlijk ook een beetje california weer alleen geen strand een idee mss voor volgend jaar geniet er nog van weet dat we je missen é xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Susanville

lynn

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 29584

Voorgaande reizen:

19 December 2011 - 09 September 2012

sevenheaven

15 Juli 2012 - 09 September 2012

guatemala

21 April 2012 - 14 Juli 2012

USA

22 Maart 2012 - 21 April 2012

Kiwi

11 Februari 2012 - 22 Maart 2012

Down under

15 Januari 2012 - 11 Februari 2012

thailand

Landen bezocht: