Tidbinbilla - Reisverslag uit Sydney, Australië van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu Tidbinbilla - Reisverslag uit Sydney, Australië van lynn debrabandere - WaarBenJij.nu

Tidbinbilla

Door: lynndebrabandere

Blijf op de hoogte en volg lynn

24 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hallo mensen in het verre noorden ! Eerst en vooral kleine bekentenis . Schrijf nooit een blog als je een mega ochtendhumeur hebt, veroorzaakt door snurkende mensen. .. Het is nu eenmaal geweten dat snurken bepaalde haatgevoelens uitlokt bij mij.. Dus was beetje te negatief over Sydney . Voor een stad te zijn is het echt wel een mooie stad en heeft echt wel leuke stranden . En jawel de weergoden waren mij gunstig gezind en ben op de stranden geraakt. Was nog wel leuke sfeer doordat het op dat moment de australian open of surfing was. Veel zotte moves gezien die waarschijnlijk wel een naam hebben :). Verder waren er verschillende evenementen in hyde park en werd dit gesponsord door Stella artois. Trotse Belg moment dus. Mocht wel eens aangezien we echt bekend staan als het land zonder regering en dat volgens velen nog altijd zo is.. Op vrijdag ben ik dan naar Canberra vertrokken waar ik een huis deel met twee Japanse meisje, 2 engelsmannen, Fransman, Italiaanse en duitse. Vertaald geeft dat hiro , siro , thomas , nick , nicholas , Eleonore en singa. En naar mijn standaarden veel eten. Bye bye iets dat kaas moest zijn en noodles!deze week hebben we vooral gewerkt in tidbinbilla . Dit is een immens natuurreservaat dat gevestigd is op heilige grond van de aboriginals . Er zijn daar verschillende bergen waar de Jongens naartoe werden gebracht zodat ze een aantal rituelen konden volbrengen en zo volwaardige mannen werden . Er is niet veel geweten over deze rituelen enkel dat Ze allemaal een tand misten  . Een groot deel van dit natuurpark werd vernietigd in de Bush fires van zeven jaar geleden. Sommige herinneren zich misschien nog wel de foto van een brandweerman die flesje water aan een koala gaf . Heel dit reservaat heeft zich op snelle tijd hersteld doordat veel zaden slapend waren en warmte nodig hadden om open te barsten zodat ze konden groeien. Zover dus de les over de bloemetjes en bijtjes en boompjes .. We hebben laatste dagen vooral sparren bomen uitgedaan omdat deze niet native zijn en dus niet gewenst zijn. Australische trots dus. Maar op deze manier zie je natuur dat toeristen niet te zijn krijgen en krijg ik hopelijk nog wat spieren bij. Moet nog iets vrouwelijk denken e! Het duurt echt wel hele tijd om een boom te vinden want je zit echt in het midden van de bush ! Kleine opluchting , als ik verdwaal zal ik niet verhongeren! Het krioelt er van de braambes struiken! Zo lekker fruit maar zo'n irritante takken met doorns! Je zou bijna denken dat ik ben aangevallen door een leger katten als je mijn armen beziet! Alleen jammer dat deze struiken de lokale planten kapot maken en dus vernietigd moeten worden...Ow en je zou denken: pas op voor giftige spinnen en slangen. NEEN mieren !! Echt er zijn chihuahuas die kleiner zijn dan die rotdingen die de weg in u schoen vinden!  Verder vond ik  het altijd redelijk belachelijk dat je bij ons van die verkeersborden ziet waar op staat: opgepast overstekende herten. Echt wat is de kans?! Wel redelijk groot als je die hert omwisselt met een kangaroo ! Die steken dus echt een pak teveel over en het zou nu net iets te ironisch zijn dat een persoon die instaat voor natuurbehoud een kangaroo plat rijdt... Aan de andere kant best wel lekker op de bbq.. Er kan dus echt gesteld worden dat de kangaroo populatie zich goed hersteld heeft. Kleine oproep aan de koala populatie: doe hetzelfde jullie zijn nog maar met vier!!! We hebben ook spinnaker eiland opnieuw aangelegd. In het midden van een groot meer. Echt prachtig. we deden dit samen met een aantal werklozen. Ze moeten dit voor een bepaalde tijd doen voor ze recht hebben op een uitkering. Misschien een idee voor komende verkiezingen en besparingen ... Voor de rest heb ik Canberra verkend . Mooie stad en best rustig. Weinig toeristen , iets dat ik wel apprecieer . Hypocriet aangezien ik met mijn foto toestel en mega rugzak niet echt kan verbergen dat ik een toerist ben... Ow en ben vanaf heden ook lid van ainslie voetbal en casino club = gratis internet .. Maar echt snap niet veel van  voetbal maar van deze soort nog minder. Dacht echt dat je de bal niet mocht aanraken met je handen... ah en ten slotte boodschap voor men liefste Caroline : ze dragen hier dus echt van die home and away uniform kleedjes!! En Liam wordt pap of toch niet!? :p Ja de rest Moet mijn serie verslaving opmerking maar negeren :) groetjes

• 24 Februari 2012 - 16:51

Tante Hilde:

Ik ben fan van home and away ik volg het elke dag . Uw verslag vond ik weer boeiend volgende keer ga ik gewoon mee xxx

• 24 Februari 2012 - 21:16

Mama:

Amai wat een verslag, ik had het 'een beetje' uitvergroot voor bompa en ik had ... 5 pagina's haha goe hè.
    Lynn, al zoveel gewerkt in de natuur, thuis kan jij dan wel onze tuin soigneren: gras afrijden, beetje snoeien hier en daar, haag scheren, ... Ik kijk er al naar uit! Maar koalabeertjes en kangoeroes zal je jammer genoeg hier niet zien. Of ja toch wel, eentje ... in mijn klas: ons leesvriendje HUP.
    Bompa heeft net mee alle foto's bekeken, hij vond ze allemaal heel knap. Op het einde zei hij: "Ik hoop dat ons Lynn goed en gezond thuiskomt, met een heleboel verhalen."
    Dikke xxx
    van bompa
    van ons Tessa
    en van mij, salukes! Dikke knuffel

• 25 Februari 2012 - 13:48

Nonkel Harry:

Hallo Lynn,

Blij om regelmatig iets van je te lezen.
    En lezen dat jij het wel weet te ondervinden dat de mensen overal wel (bijna) dezelfde kwaaltjes en snurkende en welriekende eigenschappen hebben.En je geniet blijkbaar ook een beetje van de Vlaamse interbrew sfeer daar ter plekke. Tof he.
    Nog 170 keer slapen en de slangen zijn terug pieren en de kangaroes worden terug konijnen. Dus geniet nog maar.
    Met ons is alles ok.
    GROETJES MET VEEL xxx

• 26 Februari 2012 - 11:15

Tante Rita:

Hoi Lynneke,
    Eindelijk hoop ik dat mijn reactie kan verstuurd worden, want dit is reeds de 3de maal dat ik een hele tekst prepareer. Wij zijn thuis dringend aan nieuwe laptop en randtoestellen toe.
    Het is hier zondagmiddag en ik ben eventje alleen thuis. Nonkel Harry moest naar een meting van de NVA in Kontich. Tegen 13;30u gaat hij bompa halen om samen met hem naar de verjaardagsfeestjes bij Joyce te gaan. Voor alle drie die in februari jarig zijn geweest. Gisteravond zijn we samen met hem en de mama en ons Tessa gaan eten in de Vondeling en natuurlijk nog een pintje gaan pakken bij de Wim. Hij heeft er echt wel van genoten. Hij was ook content van al jouw foto's en is apetrots (of zeg ik nu kangoeroetrots) op jouw. Jaja een Debrabandere die sterke verhalen mee naar huis kan brengen is niet niks. Voor ons mannekes zit jij nog altijd op Kos omdat je met en vliegtuig ver weg bent gevlogen. Als ze jouw kangoeroes gaan zien op foto's zullen ze niet weten waar jij die in godsnaam hebt gevonden want bij hun liepen die niet op het strand.
    Vanavond gaan wij ook iets doen voor het goede doel.. nl. ons volproppen met Vlaamse kost voor de mensen in Roemenië... Onze bijdrage is natuurlijk van een heel ander kaliber natuurlijk en duurt maar een uurtje of twee. Jij bent bijna in de helft.. (als je de landen telt natuurlijk).
    Lynneke, geniet er nog met volle teugen van, verzorg je goed en tot hoors. Dikke kussen van ons allemaal.xxxx

• 26 Februari 2012 - 14:53

Caroline:

hey lieve lynn! de liam papa?? van wie? :-) met al het werk in ons huisje kan ik home & away gewoon niet meer volgen. schandalig ik weet het :-)
    toch altijd leuk om je verslagen te lezen, ik word er spontaan terug goed gezind van! doe dat daar nog goe in de bush he meid!xxx